ورود به حساب کاربری

13مورد از کارهایی که نباید هنگام خرید محصول انجام دهید

۲۰\۱۱\۱۳۹۸
                      
                            

 

·       13مورد از کارهایی که نباید هنگام خرید محصول انجام دهید :

 

·        1.خارج از فصل خرید نکنید!

محصولات محلی تازه

یكی از ساده ترین راه های لازم با توجه به  بودجه مواد غذایی ،مهم نیست كه كجا خرید می كنید:

"همیشه سعی كنید محصولات داخل فصل را بخرید.

زیرا مواد غذایی در مسافت طولانی بوده و مدت زیادی است که از درخت چیده شده اند ، ارزش غذایی آن می تواند کاهش یابد .

 

·        2.فکر نکنید محصولات  تازه همیشه بهترین است

میوه های یخ زده را امتحان کنید.

میوه ها در اوج طراوت یخ زده می شوند ، بنابراین شما می توانید تمام مواد مغذی مشابه تازه ی محصول را بدست آورید وبدون نگرانی از فاسد شدن؛محصولات را مصرف کنید. .

"میوه های یخ زده به ویژه برای  تنوع طلبان که تمایل دارند به طور طبیعی هزینه بیشتری مانند گیلاس بپردازند ، مقرون به صرفه تر است.

." "میوه های یخ زده می توانند به مراتب مقرون به صرفه تر باشند ، به خصوص برای انواع مختلفی که تمایل دارند به طور طبیعی هزینه بیشتری برای میوه هایی مانند گیلاس بپردازند ،.

"میوه منجمد قبل از برش می تواند نجات دهنده ی همه ستاره های اسموتی موجود در باشد.

به عنوان مثال ، آناناس و انبه منجمد می توانند شیرینی طبیعی و یک بافت غنی و مانند شیرخشک را به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنند. 

·        3.بازار کار کشاورزان را فراموش نکنید.

مطمئناً بخش تولید سوپر مارکت ها دارای ارزش بازدید هستند ، اما بازار کشاورزان ،بازار را اجتماعی تر میکند وگاهی باعث توقف هزینه های اقتصادی است.

SNAP (برنامه کمک تغذیه مکمل) کوپن در بازار بیشتر کشاورزان به مواد تازه در دسترس افراد حتی بیشتر پذیرفته شده است. "من به دلایل زیادی دوست دارم به بازار کشاورزان بروم. دیدن شور اشتیاق تولید کنندگان وایجاد ارتباط شگفت آور است. همچنین خوب است بدانید که من خرید محلی بیشتر انجام میدهم وازهمسایگان حمایت میکنم.

علاوه بر این ، تقریباً می توانید خرید از محصولات کشاورزان خود را که اخیراً برداشت کرده اند نسبت یک فروشگاه فروشی معمولی که  توزیع کنندگان مواد غذایی با پختن سیب با گاز 1 متیل سیکلوپروپن (1-MCP) که به کندی می رسند ، می توانند عمر میوه را سه تا شش ماه تمدید کنند.، تضمین کنید.

خبر عالی برای زباله های مواد غذایی؛خبرهای خوبی برای سلولهای شما نیست،

این میوه ها و سبزیجات بالغ مانند محصول جهانگردی ، روز به روز تغذیه خود را از دست می دهند.


·         4. بهترین استفاده

بهترین استفاده را از میوه بیش از حد رسیده در پخت سریع نان یا موارد دیگر.

یا اگر آن را در تمام کدو تنبل های تابستانی درست نکردید ، امیدوار بودید که آن را مارپیچ کنید ، آن را درون خمیر نان کدو سبز خرد کنید یا با گوشت زمین مخلوط کنید تا رطوبت ، فیبر و ویتامین ها را به همبرگر یا کباب گوشتی خود اضافه کنید.

یا اگر آن کدو تنبل های تابستانی درست نکردید ، امیدوار بودید که آن را مارپیچ کنید ، آن را در خمیر نان کدو سبز خرد کنید یا با گوشت زمین مخلوط کنید تا رطوبت ، فیبر و ویتامین ها را به همبرگر یا کباب های خود اضافه شود.

 

·         5. پیش خرید نکنید

از قبل برنامه ریختن هنگام صرفه جویی در پول و آماده سازی غذا ، به درد بخور است ،

به خاطر داشته باشید که می توانید فقط چند روز به طور همزمان بهترین میوه و سبزیجات را تازه نگه داریم .

"بر خلاف غلات و سایر کالاهای خشک ، انتظار نمی رود بیش از یک هفته از تاریخ خرید آن محصول تازه باشد. تصمیم بگیرید هفته ای دو بار به فروشگاه های مواد غذایی یا بازار کشاورزان بروید تا انبار خود را از مواد غذایی پرکنید نه  مواد غذایی از گذشته مانده .

مطالعه دانشگاه کرنل نشان داد که :

  افرادی که قبل از خرید کالاهای غذایی یک میان وعده سالم مانند میوه و سبزیجات مصرف می کنند بیشتر ازارزش های غدایی در بدن برخوردارند تا افرادی که مصرف نمی کنند. 

 طبق مطالعات :

خریدارانی که قبل از پرسه زدن در راهروها یک سیب می خوردند ، در پایان 25 درصد بیشتر از افرادی که بر روی شکم خالی خرید می کنند انرژی دارند.

 

·         6. همیشه از برداشتن محصولاتی که رو هستند خودداری کنید.

نمی دانید هنگامی که یک جعبه جدید هلو در فروشگاه های مواد غذایی قرار می گیرد ، این تازه است یا از قبل مانده؟ کارمندان سوپر مارکت ها اغلب به چرخش سهام توجه می کنند بنابراین محصولات قدیمی تررا زود تر به عرضه می گذارند در حالی که کالاهای جدیدتر در پشت قرار دارند ، کار خود را به جلو می روند. با کمترین هیاهو و به دنبال مواد مغذی ، به دقت به پشت بسته ها رجوع کنید.

 

·         7. از برنامه غافل نشوید


"یک لیست انبارغذایی برای هفته و صبحانه ، ناهار و شام هایی از مواد غذایی در حال خراب شدن ،پژمرده شدن و پوسیده شدن هستند تهیه کنید.

قبل از سخت تر شدن محصولاتی مانند سیب زمینی و کلوچه ها ، مخلوط بهاری ظریف و توت ها ،آنها را مصرف کنید.

 

·         8. از خرید میوه های برش خورده خودداری کنید.

فروشگاه قبل از برش سبزیجات خرید

" محصولات از پیش قطعه قطعه شده ، از جمله اناناس یا خربزه ،بیشتر از قیمت میوه کامل یا سبزیجات و صرفا   چند دقیقه برای انجام این کار برای شما هزینه خواهد داشت. "علاوه بر این ، پوست میوه یا سبزیجات از خراب شدن آن جلوگیری می کند ، در نتیجه طوا عمرمواد مغذی طولانی تر می شود و از واکنش های شیمیایی دریخچال جلوگیری می شود.

همچین خرید کالاهای منجمد یا تازه از قبل قطعه قطعه شده می تواند راهی عالی برای آسان تر کردن وسالم ماندن مواد غذایی باشد.

 

·         9. با مسائل ضعیف  نچسبید.

محصولات ظریف مانند آووکادو کاملا رسیده و هلو عملا خواستار یک بالش هستند تا بتواند در سفر به خانه ایمن باشد. ناگفته نماند که پس از انجام این کار دشوار به آشپزخانه ، چقدر سریع باید از آنها استفاده کنید!

RDs ما توصیه می کند که اگر مطمئن نیستید که به زودی میان وعده ای دارید یا نمی توانید به کیسه (یا خودتان) اعتماد کنید تا لاغر شوید، این انتخاب های محکم که تمایل به ماندگاری بیشتر و بهتر دارند - را توصیه می کنند.

·         موز ها

·         مرکبات (نارنجی ، گریپ فروت ، نارنگی ، یوزو)

·         سبزیجات برگدار محکم (کلم ، چارد)

·         جوانه بروکسل

·         سیب زمینی شیرین

·         سیب زمینی 

Taub Dix می گوید: “خوردن رنگین کمان میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف را فراموش نکنید که بسیاری از مواد مغذی در میوه های سفید و سبزیجات نیز وجود دارد. سیب زمینی ها گاهی اوقات سایه زده می شوند، اما علاوه بر پتاسیم دارای ویتامین C و B6 هستند."

 

·         10. سریعأ شستشو نکنید .

قبل از خرد کردن و جویدن ، میوه و سبزیجات را بشویید. (آب جاری خیلی خوب عمل می کند ).

شستشوی قبل از برش از ورود باکتری به داخل خوراکی جلوگیری میکند.

برای حفظ طراوت و افزایش طول عمر میوه ها و سبزیجات ، صبر کنید تا قبل ازخوردن ، آنها را بشویید."

نشستن میوه ها تا قبل مصرف در حفظ آنها وعدم پلاسیده شدن کمک میکند.

 

·         11. حواستان را به شکل و شمایل پرت نکنید.

برای مثال گوجه فرنگی های کج و نامتقارن

محصولات "زشت" می توانند به همان اندازه سالم و متقارن سالم باشند. فقط کافی است عطر و طعم و تغذیه شگفت انگیز آن گوجه فرنگی های گل و لای چند رنگی را که هر سال تابستانی در بازارهای کشاورزان ایجاد می کند ، در نظر بگیرید!

با احساس جلو بروید: میوه یا سبزیجات باید به دلیل اندازه آن سنگین به نظر می رسند و به محتوای آب آن توجه کنید

 

·         12. این مواد غذایی را با هم ذخیره نکنید.

موز تازه و رسیده

اتیلن ، هورمون گیاهی که در زمان رسیدن میوه ها در حالت گازی ساطع می شود ، می تواند سرعت تخریب برخی از سبزیجات حساس را تسریع کند. سیب و مارچوبه را مدتی در یخچال خود نگه دارید

 

·         13. همیشه خرید را برای آخر هفته ها نگذارید.

مثلاً بیشترین میزان تحویل محصول در اوایل هفته می باشد.، شنبه  یا یک شنبه وارد می شوند و بیشترین تخفیف در بخش مربوط به چهارشنبه یا پنجشنبه است. این واقعیت ها را با افزایش تردد پای خریداران در روزهای شنبه و یکشنبه ترکیب کنید ، و شما یک دستورالعمل گشت و گذار کم رضایت و استرس بالا را دارید. اگر برنامه شما اجازه می دهد ، اواسط هفته به سوپرمارکت بروید ، و سپس در روز شنبه بازار کشاورزان.

 

               

                  منبع :   https://www.eatthis.com/how-to-buy-fruits-and-vegetables/

                  مترجم: هیلا سلیمانی

                  ( درجه )

مطالب مرتبط

تنظیمات

درجه